Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Máček333

BrainStream

Při čtení se mi vybavil okamžik na učňáku, kdy jsem nahlédl do jednoho bloku jistého spolužáka. Samé IF a GOTO, pro mě v tu dobu čistá španělština. Jen autor a kompilátor tomu může bezezbytku rozumět... Dnes už vím, že pokud člověk není líný, dá se pochopit ledacos. Chce to jen chtít. Ovšem autor by mohl vzít v potaz i ty, co zrovna nemají chutě se tím prodírat jako přehustopřerostlým křovím. Celé mi to připomíná stream myšlenek zachycený do textu. BTW - něco takového bych chtěl umět, dobrých osm desetin se mi při přepisu z hlavy vykouří a zbyde jen torzo. Takže na jednu stranu gratuluji k dokonalosti brainstenografie, na druhou stranu HELP(!), mi bychom rádi taky .... porozuměli :-)

0/0
5.8.2010 11:13

vita.s

Re: BrainStream

Neznám já vás pane odněkud?:-) Máš pravdu, a velmi trefně vystiženo - ano, jedná se o stream myšlenek zachycených do textu... Sic proběhla i snaha o jakés jejich setřídění, ale vzhledem k jejich rozsahu, provázanosti, a zejm. pak tomu nutkání narvat tam "vše" - věru obtížně proveditelné... (resp. tedy - tak dobrej zas nejsem :-(). Ale - jak píšu i v následujících článcích, a diskuzích, budu se snažit zlepšovat... Bude mi velkým potěšením, zůstaneš-li mým čtenářem a dostane se mi dalších postřehů, jak se mi to nedaří či daří.;-)

0/0
5.8.2010 16:31

kareldrabek.blog.idnes.cz

Tohle je na celou sérii, ne na jeden článek

Jen bych rád věděl, kolik čtenářů se tím prokouše. Možná by stálo za úvahu vrátit se k tématům formou jednotlivých článků.

--- ale i tak se snad pár lidí zamyslí.

0/0
30.7.2010 18:43

vita.s

Re: Tohle je na celou sérii, ne na jeden článek

:-) Přesně tak... Právě jsem vám to i napsal v odpověď na vzkaz... Ano, je to na dlooouhou sérii článků, a chce to promyslet ten seriál - způsob dávkování, sekvence, bohužel i včetně "marketingu" (tedy zaujmout, neodradit, vzbudit očekávání dalšího dílu - prostě jako to v seriálech bývá...:-)). Anebo jedním slovem - "projekt" (zadání, analýza, rozfázování, realizace - anebo námět, scénář, dialogy, dramaturgie, ...:-))))... Uff... Ale když už jsem se do toho dal......;-) Toho bohdá nebude, aby... Pokusím se.....

Vy děláte pro změnu seriál samostatných dílů (jak se tomu říká?) - velmi dobře... Rád bych se zkusil i z toho něčím inspirovat.

Třeba se do roka a do dne ještě správně blogovat naučím...:-)

0/0
30.7.2010 19:55

round robin

To

se nedá číst, sorry. Nic ve zlém

0/0
30.7.2010 16:12

vita.s

Re: To

V pohodě. Chápu to. Ale takovej jsem... Pokud to neosloví dost lidí, aby to mělo nějaký smysl, psaní zanechám:-) (i když mě to pochopitelně i baví - ale jenom tak do prázdna nic hlásat zase opravdu nepotřebuju:-)). Jsem si velmi dobře vědom, že pokud osloví, bude to menšina "šílenců" a filozofů apod.... Nicméně sem tam bych rád kupř. i jen pobavil, anebo uveřejnil něco z muziky... Tak uvidíme... A i tak díky za příspěvek!

0/0
30.7.2010 16:24

toad

Doporučení

Jako starý blogerský harcovník, co všemu rozumí, všude byl, všechno zná...., Vám doporučuji: Psát rozhodně kratší články, udržet se pokud možno jednoho tématu, vizuálně tolik netříštit různým formátováním... To je zatím v rámci marketingové akce zdarma, příští a podrobnější konzultace si cením na 799,- / hod. bez DPH. Hezký den. :-)

0/0
30.7.2010 15:19

vita.s

Re: Doporučení

Za doporučení vřelý a upřímný dík. Bohužel - jsem si toho naprosto vědom... Ale bohužel - to se mnou v tomto smyslu není doopravdy snadné, i teď jsem se snažil aby to nebylo přehnaně dlouhé;-D, a vidíte.... Co se držení jednoho tématu týče - to se snad poddá. I když mám nutkání vždycky "nutně muset" říct k věci všechno, co považuju za důležité (v souvislosti s ní) atd... Ale snad to vyladím (i se třeba trochu vybiju - "nový koště"...). Formátování - to se snažím naopak pro nějakou přehlednost, sakra... Nevede se? Měl bych to radši nechat slité, apod.? Nejsem si jist (tj. nemyslím si to, ale přece jen úplně jist si nejsem...:-). Jinak má hodinová sazba za konzultace činí 799,- VČETNĚ DPH:-P Ale nevím, kdo by o ni v tomto "oboru" stál...:-))

0/0
30.7.2010 15:37

toad

Re: Doporučení

Tedy trochu vážně. Slité určitě ne, odstavce, odřádkování určitě ano. Délka tak na jednu až dvě obrazovky. Text "zhustit", zbavit zbytečné slovní vaty. Uvědomte si, že tohle není pokec u piva v hospodě na dlouhé hodiny. Lidi nemají tolik času číst a přemýšlet nad tím hodiny. Protože čtou i jiné blogy, zprávy, prostě "nehovoří" jen s Vámi :-) Zkuste si pro vyzkoušení přečíst nějaký dlouhý článek od jiného autora, pak pro změnu krátký a úderný. Uvidíte sám. Mými oblíbenci jsou pan Wolprecht a slečna Rossi. Ale podotýkám - mými. Každý má samozřejmě jiný vkus. Mám rád i Vladimíra Hamrala ale.... Jeho články jsou často velmi dlouhé a velmi "duševně náročné". Porovnejte i čtenost a "karmu" v souvislosti se stylem článku. Myslím, že Vám to hodně napoví. Píšu to proto, že tvorba pouze do šuplíku asi nikoho neuspokojí. Zpětná vazba je důležitá a proto je čtenáři třeba vyjít trochu vstříc. :-)

0/0
30.7.2010 17:13

vita.s

Re: Doporučení

Máte pravdu. Jenže já jsem si toho všeho vědom, nicméně svoji osobnost a přirozenost potlačuji obtížně (pominu-li, že už jen pokoušet se o to bych těžko skousával:-)). Nejsem typický bloger (ale kam jinam, když už jsem to tedy zkusil), nejsem sto se přizpůsobovat konvencím jen proto, že je to pro mne lepší... Atd. Nejen co, ale i jak to plodím je prostě inu zrcadlem mojí osobnosti (a jinak bych to ani neuměl a nechtěl). Jak už jsem tu zmínil - možná se vypíšu, "zklidním"... Ale taky to vůbec nastat nemusí (netroufám si predikovat). Na každý pád pokud nebude pro koho (v nějakém časovém horizontu), psát přestanu (rozhodně nezačnu měnit styl či psát a "komerčně atraktivní" témata proto, abych měl pro koho psát dál...). A psát pro nikoho též nemá žádný smysl (takhle vylévat se jenom nemám potřebu:-)). Díky za rady (upřímně!), mám je na zřeteli (a nejsou jen od vás - tytéž:-)), ač to nezaručuje, že je aplikuji, nezdaří-li se mi je spřátelit postupně s mým zbytkem:-) Uvidíme...

0/0
30.7.2010 18:37

vita.s

Re: Doporučení

Jo, pana Wolprechta mám též v oblíbencích:-) Kouknu i další vámi zmíněné... A díky...!

0/0
30.7.2010 18:40

urfik

Čekání...

[>-] Zdarvím všechny. Já opravdu nevím co bych kristepane k tomu dodal SMICH.

0/0
30.7.2010 15:18

vita.s

Re: Čekání...

V pohodě. Není důležité zvítězit, ale zůčastnit se;-)

0/0
30.7.2010 15:29

petr.briza

Společnost mění lidi na tupé ovce

Jojo taky jsem trochu filozof (však se známe) a zajímám se o spoustu věcí mimo všední život. A docela rád se ponořuju do abstraktních záležitostí, jinak bych asi ani nemohl být programátor :) Mrzí mě že konzumní společnost se opravdu nezabývá záležitostmi jako jsou základní principy fungování světa, společnosti, ekonomiky atd., protože to jsou věci mimo jejich přímý vliv. Jenže to tak vede ke snadné manipulovatelnosti s davem - když lidi nad ničím hlouběji nepřemýšlí, stačí aby politik měl populistické názory, a lidi za ním jdou jako ovce... A myslím že tenhle trend vede dlouhodobě v neprospěch lidstva jako celku. Třeba mediální bublina kolem ptačí chřipky... nějak divně to zmlklo ne? Nebo co globální oteplování - proč mají všichni strach z přehnané produkce CO2, místo aby se podívali na známé střídání období tepla a zimy v historii, nebo se podívali na koloběh uhlíku na wikipedii a udělali si vlastní názor? Když lidi přebírají znalosti hlavně z masmédií, kdo tady vlastně vládne? Lid?

0/0
30.7.2010 14:32

vita.s

Re: Společnost mění lidi na tupé ovce

Ahoj Petře! Tak tedy taky díky za komentář. Je mi ctí:-) Máš pravdu, samozřejmě. Co k tomu dodat. Ale může to být opravdu i jen tou složitostí světa.... Nastolil jsem témata k dalším úvahám - vím, že to není na stručnou diskuzi. Třeba na vlastní články:-), anebo vůbec "šíření takových otázek dál" a připojení se ke mě v tom hlásání a sysifovský snaze přesvědčovat, že to nejsou pí*oviny a není to jedno a proč..... To by bylo hezký;-) Globální oteplování - jo jo, přesně tak... Jeden příklad, zas za tisíc dalších ale, tentýž princip... Kdo vládne? Na to taky není (nejen, že ji neznáme nebo neumíme říct - prostě není) nějaká "jednoduchá" odpověď... Téma k další obsáhlý samostatný úvaze, samozřejmě...

0/0
30.7.2010 15:13

SYETEY-KOTZOUR

tak to je grafománie jak víno

;-D ...chvilku jsem se v tom zkoušel zorientovat.....pak jsem si přečetl podrobný výpis vaší osobnosti pod fotem.......pochopil......a přestal ;-D

0/0
30.7.2010 14:07

alex hart

Re: tak to je grafománie jak víno

Grafománie by mi tolik nevadila, kdyby to mělo kompaktní obsah a logickou strukturu. Ale bohužel i obsah je naprosto rozevlátý jako sám autor. Přesto se v tom dá (dost těžce) najít nějaká nosná myšlenka, i když autor by zasloužil na zadek za tak hrozné zpracování tak zásadních myšlenek.

.

Ale kdos bez viny, hoď kamenem. Je snadné být ironický a vtipný a stručný a počet znaků zvyšovat jen různými smajlíky, že?  Psát samostatně myšlenky (ne jen jejich komentáře) je vždy daleko obtížnější a vždy vede k většímu počtu znaků. Tím samozřejmě nijak neomlouvám neukázněnost vyjadřování autora.

0/0
30.7.2010 14:16

SYETEY-KOTZOUR

Re: tak to je grafománie jak víno

pokouším se o oboje.....jestli dobře samozřejmě ví pánbu;-)

0/0
30.7.2010 14:19

vita.s

Re: tak to je grafománie jak víno

Vskutku jsem se snažil (i o strukturu, nějak...). "Hrozné zpracování" je tedy přísná kritika:-) Ale může být, těžké pro mě teď po napsání soudit, možná s odstupem... Snaha skutečně byla, líp to neumím - leda po "kouscích", jenže - nutkání věci doříct a něco hodně stěžejního neopomenout je u mě takhle silné... A pak to "kompaktujte"...:-)

0/0
30.7.2010 15:06

vita.s

Re: tak to je grafománie jak víno

:-) To je škoda, mohlo to být třeba zajímavé cvičení... .-) Místo křížovky nebo poobědovýho péčka (pro jednou...), nebo čeho tak;-);-D

0/0
30.7.2010 15:02

SYETEY-KOTZOUR

Re: tak to je grafománie jak víno

;-)

0/0
30.7.2010 16:31

alex hart

Vážený autore! -1-

Obávám se, že jste (v pouhém jednom článku na blogu) nastolil tolik témat a podtémat a odboček, že je ztoho normální čtenář úplnej magor. Zejména ten, o kterém píšete, ten co se nejdříve ptá,"a na co mi toje?". Já se zaměřím jen na nosné téma, vše ostatní bych raději vynechal. Jinak to bude k nepřečtení.

.

I člověk lačnící po vzdělání a po informacích se nutně musí u každé informace ptát, a na co mi to je? Musí se tak ptát, když sleduje Česko hledá super star, přenos ve fotbale,  rozhovor se sportovcem, nebo nějaké pop star, pořady o celebritách a módě, kydy Haliny Pawlovské, nebo krausovo Uvolněte se, atd. Kdyby se takto neptal, četl a poslouchal by kdejakou sra*čku, co jich jen naše vždy vyvážená média neustále přinášejí. Bohužel se lidi neptají, kam zmizely naučné pořady, kterých bylo na ČST sice taky málo, ale přeci jen více než dnes.

.

Že spousta lidí neví, proč svítí hvězdy, je možné, ale čísla vaší statistiky se mi zdají nevěrohodná, ...

0/0
30.7.2010 14:03

alex hart

Vážený autore! -2-

...nebo získaná jen mezi manuálně pracijícími námezdními dělníky. Možná mám falešné iluze o našem národě, ale přijde mi to poněkud přehnané. Ale že lidi nevědí, proč svítí hvězdy by mě netrápilo až tolik. Daleko horší je, že oni namnoze neznají ani ty úplně nejbanálnější základy fyziky, tj. mechaniku. Kolik lidí vám správně skombinuje zákon setrvačnosti a zákon akce a reakce a bude schopno popsat působení sil při tak primitivní věci jako je volný pád? Téměř nikdo! Ani mnozí učitelé fyziky na ZŠ ne!!! Mám s tím osobní zkušenost. Kolik lidí vůbec tuší, co je smykové tření, adheze, valivé tření, rozklad sil, nakloněná rovina. Prakticky nikdo. A když ano, tak jen odříkají nějaké nabiflované poučky, ale chápou úplný kulový. A něco samostatně vymyslet nebo snad spočítat? No to už vůbec! Výjimek je jako šafránu. O termodynamice, akustice, či elektřině a magnetismu raději ani nemluvím. To, že ty lidi nevědí proč svítí hvězdy, by mě tolik nevadilo.

0/0
30.7.2010 14:05

alex hart

Vážený autore! -3-

Ale ono to dokládá spíše to, že neznají z fyziky vůbec nic. A to ani o věcech, které dnes a denně prakticky využívají. Zkuste se někoho zeptat na tak zdánlivě primitivní věc, jako je otázka, čím je dána síla při úderu kladivem? Vsadím se, že víc lidí bude vědět, proč svítí ty hvězdy. Lidi z velké části neznají ani technologické postupy výroby těch nejzákladnějších denně spotřebovávaných komodit. Energie, paliv, potravin, kovů, a dalších věcí. O strojírenství či elektrotechnice ani nemluvě. A to je u nás zcela obvyklý přístup. A v dalších oborech je to podobné. Ta neznalost fyziky hvězd by mě tolik netrápila. Zato kdejakej mamlas ví, kdy vyhráli kteří fotbalisti, nebo kdo ským ze ěoubyznysy spí. Opravdu veledůležité informace.

.

Co pak zamrzí ještě více, že škola ani rodina proti takovému ignorantství nedělají téměř nic.

0/0
30.7.2010 14:06

alex hart

Vážený autore! -4-

A pokud jde o náš nevědomý národ, tak se nedivte. Začalo to nedostatečnými požadavky na děti v rodinách a ve školkách a základních školách, dnes je ten problém i na školách vysokých. Naše společnost vychovává lidi, kteří mají jen velmi omezený všeobecný přehled.   A televize a další média to jen podporují. Televize uvádí a noviny tisknou dost často úplné nesmysly, a lidi se ani neozvou. Nikdo neprotestuje a nestávkuje proti nevyváženému zpravodajství.

.

A tak se nemůžu zbavit dojmu, že je to celkem záměr, abychom byli co nejdříve stádo nablblých, pověrčivých a snadno ovladatelných polodebilů bez vlastní vůle a samostatného myšlení. .

0/0
30.7.2010 14:10

SYETEY-KOTZOUR

Re: Vážený autore! -4-

že to nehodíš rovnou do blogu?;-)

0/0
30.7.2010 14:11

alex hart

Re: Vážený autore! -4-

.ugolb otmot an thcix jůvs tavozaku ichceN

0/0
30.7.2010 14:19

vita.s

Re: Vážený autore! -4-

:-)

0/0
30.7.2010 14:39

vita.s

Re: Vážený autore! -4-

Tak v první řadě díky za komentář! Dál - co se té "statistiky" týče, reagoval bych přesně stejně jako vy... (a dlouho jsem tomu sám nevěřil a proto to vlastně začal tak "aplikovat"...) Ale je to skutečně tak, a netýká se to ani žel pouze "námezdních dělníků" apod.! Otázka "proč svítí hvězdy" je samozřejmě jen taková "zástupná za vše", asi mi nějak kdysi přišla jako dobře zvolený reprezentativní případ... Samozřejmě, že pokud by šlo jen o toto - nějakou jednu z mála věcí, které by se sic měli znát, ale neznají..., taky by mě to tak nepálilo. Ale tohle je skutečně případ, vypovídající o stavu obecně... Základní věci fyziky - jak píšete - tak já myslím, že není nutné umět je třeba vysvětlůovat apod.:-) Ale sakra umět si nějak představit (alespoň "po svém", symbolicky, ale v principu tak nějak správně), jak to či ono asi funguje. A především tedy - nebýt nám (jemu, jim) to jedno...!!! Stávkovat a protestovat lidi kvůli tomu určitě nikdy nebudou - je to pohodlné a pohodlnost je přirozená...

0/0
30.7.2010 14:57

vita.s

Re: Vážený autore! -4-

Ale kdyby nad tím alespoň začali (většinově) přemýšlet, povedlo se to zpropagovat, jako se daří třeba jiné bubliny (které nás přitom ohrožují nesrovnatělně míň...), to by bylo hoooodně dobré pro začátek...... Ale kdo by na tom měl zájem (silný na to, aby zároveň bylo v jeho možnostech tak činit) ?? Mno...

0/0
30.7.2010 15:00

proxima centauri

Re: Vážený autore! -4-

Chtela jsem napsat samostatny prispevek, ale skvele jste to shrnul za me. Konzum a materialno na prvnim miste - to pak na nejake filosofovani ci patrani po nesmrtelnosti chrousta neni cas. Chleb a hry-tedy nic noveho pod sluncem. Ale je to logicke, vetsinova  populace jsou proste ovcani, a to nejen u nas, celosvetove. Bylo by naivni ocekavat, ze tech "filosofu" bude vetsina. Co zamrzi je, ze tech, co si opravdu kladou otazku "Proc?" je tak zatracene malo. Ono i to skolstvi je tak hloupe nastaveno, kriticke mysleni se nevyucuje, pouze biflovani teorie. Kdyby se ucilo stylem knihy Uz vim proc (mimochodem skvela, tatka nam ji cetl misto pohadek na dobrou noc), treba by vice tazanych vedelo proc sviti nejen hvezdy.

0/0
5.8.2010 11:38

vita.s

Re: Vážený autore! -4-

Souhlasím s vámi do puntíku a děkuji za vaši přízeň... Mohu se zeptat na adresu vašeho blogu? Možná bych si v něm také rád početl;-)

0/0
5.8.2010 16:40



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.